جنایت های تروریستی علیه اماکن مقدسه، معانی بسیاری در بردارد؛ این جنایت ها پیام هشدار آمیزی است برای جامعه بین الملل که از مقابله با تفکر افراطی باز نشسته است و در جلوگیری از حمایت گروه های تروریستی درمانده است.

مقدسات اسلامی، هدف گروه های تروریستی / جامعه بین الملل، چه زمانی بیدار خواهد شد؟!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، "اسپوتنیک" در مقاله ای به قلم "أشرف کمال" نوشت: سه انفجار تنها در یک روز، عربستان سعودی را لرزاند و خطرناکترین این انفجارها، انفجاری بود که آرامش، امنیت و سکوت مدینه منوره را در هم شکست و یکی از مقدس ترین اماکن در نزد مسلمانان را هدف قرار داد.
این جنایت، معانی بسیاری در بردارد؛ این جنایت پیام هشدار آمیزی بود برای جامعه بین الملل که از مقابله با تفکر افراطی باز نشسته است و در جلوگیری از حمایت گروه های تروریستی و آشوب با اهداف سیاسی و منافع تنگ نظزانه، درمانده است.
برخی با هدف قرار دادن اماکن مقدس دینی در خاورمیانه، سعی در ایجاد  نزاع های طائفه ای دارند؛ منطقه ای که از مدت ها پیش برای تجزیه آن براساس معیارهای دینی، نژادی، آشوب افکنی، جنگ افروزی و درگیری ها تروریستی برنامه ریزی شده است. 
تروریسم، از دهه ها پیش، با برنامه ای محکم، برای مقابله کسانی که مقابل منافع غرب می ایستند طراحی شده است و گروه تروریستی داعش، چیزی جز ادامه گروه تروریستی القاعده نیست؛ جزآنکه داعش به خاطر حمایت مالی گسترده  نامحدودی که از جانب برخی کشورهای غربی و عربی دریافت کرده، تأثیرگذاری بیشتری داشته است و در نهایت، هدف از همه اینها، تحقق اهداف سیاسی است، نه آنکه عقیده و مذهبی در کار باشد.
گروه های تروریستی همه چیز را برای خود مباح می دانند و با استفاده از عناصر تروریستی خود که به "هسته های خفته" مشهورند و برای انجام حملات امنیتی تربیت شده اند، دامنه اهداف خود را گسترش داده اند. دیگر مانعی مقابل این حملات در اروپا، آفریقا و خاورمیانه وجود ندارد و این گروه ها، اماکن غیرقابل انتظاری را به عنوان هدفی برای اجرای حملات انتحاری خود و تحمیل خسارت های جانی و روانی گسترده اتخاذ کرده اند. 
درست است؛ عربستان سعودی در یمن، سوریه و لیبی دخالت کرده است و تأثیر فعالیت های نظامی و سیاسی آن بر اوضاع امنیتی منطقه و جهان و نیز امنیت داخلی عربستان که انفجارهای اخیر دست داشتن رژیم سعودی در پرورش تروریسم را ثابت می کند، امری طبیعی است؛ ولی به یقین، تروریسم نه دین و مذهبی را می شناسد ونه وطنی برای خود دارد. عقاید آن فاقد هرگونه معانی انسانی است و پدیده ای است که به صورت ناگهانی ظهور نکرده است؛ بلکه شکل گیری آن، دلایلی متعددی اعم از سیاسی، ایدئولوژیک، اقتصادی، شرایط اجتماعی و آموزشی داشته و مبارزه با آن، نیازمند تجمیع و افزایش تلاش های بین المللی، توقف منابع مالی و دلایل آن است. باید برای نابودی تروریسم دیدگاهی واحد به دور از معیارهای دوگانه اتخاذ شود. معیارهای دوگانه ای که عامل اصلی انتشار پدیده تروریسم است.
تروریسم باید نابود شود تا ملت ها و مقدسات بهای نزاع بر سر منافع سیاسی غرب در منطقه را نپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.